Våra verksamheter i Göteborg

Betaniahemmet bedriver daglig verksamhet enligt LSS – för personer med behov av extra stöd och förtydligande kommunikation.

Idag har vi 7 verksamheter i Göteborgsområdet som ligger i Askim, Önnered, Kållered, Nya Varvet och Mölndal.

Vill du jobba på daglig verksamhet?

Som stödassistent på daglig verksamhet arbetar du med att ge stöd till personer som har en anpassad sysselsättning under dagtid. Målgruppen kan vara personer med intellektuell funktionsnedsättning, flerfunktionsnedsättning och/eller autism.

Du förbereder dagliga aktiviteter och stöttar arbetstagarna utifrån deras individuella behov och förmågor. Vi arbetar alltid med tydliggörande pedagogik, struktur och ett lågaffektivt bemötande.

Tillsammans med dina kollegor ger ni arbetstagarna rätt förutsättningar att kunna förstå, påverka och själv välja under sina arbetsdagar.

Som stöd i ditt vardagliga arbete får du nära metodhandledning och vägledning av våra habiliteringsledare.

Våra verksamheter

Möt oss som jobbar på daglig verksamhet!

Karl Edfeldt

Siri Brödje