Om oss

Föreningen Betaniahemmet har sedan 1905 förenklat vardagen för personer som på grund av en funktionsnedsättning har behov av stöd i sin vardag. Varje dag jobbar vi för att alla människor ska få möjlighet att lyckas.

Som medarbetare hos oss blir du en viktig resurs i arbetet med att göra skillnad i andra människors liv.

Vi är även unika i branschen då vår förening drivs helt utan vinstintresse. Som anställd hos oss arbetar du för att vara med och skapa en hållbar förening med ett etablerat varumärke i Göteborgsområdet.

Till vår gruppbostad i Askim söker vi nu två nya kollegor som vill vara med och bidra till att verksamheten blir en lugn och trygg plats för de som bor på gruppbostaden.

På Lekullevägens gruppbostad bor fem vuxna personer. De som bor på Lekullevägen har en intellektuell funktionsnedsättning och har på grund av sin ålder ett stort behov av stöd i sin vardag.

Som habiliteringspersonal ger du stöd till de som bor i gruppbostaden i alla aspekter i livet. Du stöttar och hjälper till vid vardagliga sysslor, personlig omvårdnad, fritidsaktiveter och sociala kontakter.

I dina arbetsuppgifter ingår att föra social dokumentation. Du kommer att arbeta utifrån metoderna; Lågaffektivt bemötande, AKK samt tydliggörande pedagogik.

Tillsammans med dina kollegor skapar du en lugn och stressfri miljö, med tydliga rutiner och förutsägbarhet för alla som bor på Lekullevägen. Varje person har en individuell genomförandeplan från vilken stödet utgår ifrån.

Dokumentation är en viktig del i vårt arbetssätt, där kan vi följa de uppsatta de målen för att kunna åtgärda och göra förbättringar vid behov. Som medarbetare kommer Du att vara aktiv i arbetsgruppen vad det gäller att planera och arbeta för de mål som finns kring individerna.

Som stöd i ert arbete har du och dina kollegor nära metodhandledning och vägledning i pedagogiska frågor av en habiliteringsledare på enheten.

Du kommer att arbeta på ett sex veckors schema.

Den ena tjänsten är en kväll och vaken natt med en sysselsättningsgrad på 56 procent med möjlighet att arbeta mer.

Den andra tjänsten är kväll och helgtjänst på 51 procent med möjlighet att arbeta mer.

På båda tjänsterna kommer du att vara schemalagd fyra av sex helger.

Din profil

Vi söker dig som:

• Har en pedagogisk- eller vårdutbildning, som tex stödassistent, undersköterska, barnskötare eller fritidspedagog. Alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
  • Har arbetslivserfarenhet och kunskap att arbeta med personer med funktionsnedsättning och som är äldre.

Som person är du självgående, tålmodig och tar ansvar för din uppgift. Vi värdesätter att du är positiv i ditt bemötande och ser möjligheter till utveckling. Att du är med och bidrar till ett bra samarbete med kollegor ser vi som en självklarhet då det är ett måste för att de som bor hos oss ska få det bästa.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

VILLKOR

För nyanställda i Föreningen tillämpas provanställning.
Innan anställning skall utdrag från belastningsregister godkännas.

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Deltid